Monday, September 4

Nike+ leaderboard 4/09/06



Sinds eind vorige maand heb ik de beschikking over een paar Nike+ loopschoenen met sensor die automatisch mijn trainingsvorderingen bijhoudt op m'n iPod Nano. Sinds 24 augustus worden daarmee diezelfde vorderingen via iTunes automatisch geupload naar de site van Nikeplus. Als ik daar op mijn account inlog dan kan ik via allemaal gelikte grafiekjes heel mooi mijn progressie volgen, mezelf afstand- en tijdsdoelen stellen of zelfs eventueel loopvrienden uitnodigen voor een challenge.

Heel nifty allemaal, maar helaas is het hele gebeuren nog niet geïntroduceerd in Nederland. Daarom maak ik als Nederlander nog gebruik van de Engelse variant van de site, maar worden mijn prestaties gelukkig al wel zichtbaar op de wereldranglijst die Nikeplus bijhoudt. Onder de naam 'gvda (NL)' zal ik hier op ZelfSpot die ranglijstnoteringen wekelijks bijhouden, want vreemd genoeg kan ik daarvan geen 'history' terugvinden...

We beginnen dus vandaag, 4 september 2006, waarbij dit de voor mij relevante 'uitslagen' zijn, toegespits op leeftijd (30-39), sexe (man) en geografie (all):

Totaal afgelegde afstand, afgelopen week: plaats 572 (23.16 km) -> topnotering!
Totaal gelopen tijd, afgelopen week: plaats 633 (2:16'23" uur)

Totaal afgelegde afstand, afgelopen week: plaats 2450 (28.87 km)
Totaal gelopen tijd, afgelopen week: plaats 2673 (2:46'33" uur)

Overigens zijn er ook nog andere leaderboards beschikbaar op Nikeplus.com, zoals snelste 5 km en 10 km, maar daar kom ik (nog) niet op voor ;-)

N.B. van mijn goede vriend Herwin kreeg ik dit leuke linkje doorgemails over dit hele gebeuren, over een overijverige Nikeplus-loper. Erg grappig (maar het werkt wel zo!):

www.cabel.name/2006/08/multiplayer-game-of-year.html


0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home