Thursday, February 23

Column: In Memoriam

Onze paden kruisten elkaar begin 1997. In dat jaar begon ik aan een studie Digital Media Design. Ik was hopeloos op zoek naar jou en ik moest je vinden voordat ik het studentenleven indook. Ik liet me dus eerst door medestudenten (die veel meer ervaring hadden dan ik op dit gebied) goed voorlichten: wat waren mijn behoeften en wat verlangde ik van jou?

Na heel wat omzwervingen, waarbij ik verschillende grote steden afstruinde naar iets wat me beviel en wat ik kon betalen, zag ik je op een goede dag in de krant jouw advertentie staan: je was geen overdreven schoonheid, maar je straalde wel vertrouwen uit. Bovendien bood je jezelf aan voor een schappelijke prijs.

Mijn hart klopte sneller. Dit was precies wat ik wilde. Hier droomde ik van. Ik aarzelde dan ook niet langer. Opgewonden ging ik op je aanbod in en later, toen ik je voor het eerst daadwerkelijk bezat, liet ik me verleiden door je kwaliteiten. Ik betaalde dus zonder enige spijt, het verschuldigde bedrag. Het begin van een zeer intensieve relatie, die bijna tien jaar zou duren.

Dag en nacht kon ik op je rekenen, je stond altijd voor me klaar. En al duurde het na verloop van tijd wat langer om van je gedaan te krijgen wat ik wilde: je liet me nooit ├ęcht in de steek. Je werd alleen wat luidruchtig en onvoorspelbaar, maar dat had ook wel zijn charme. We worden allemaal ouder nietwaar?

Nog een paar keer heb ik je verwend met wat nieuws. Geen facelift maar gewoon wat dingetjes die je vooral van binnen versterkten. Kon je er weer even tegen. Later heb je zo zelfs nog voor een ander gewerkt, die daar ook heel veel plezier aan beleefde. Tot vandaag dus. Je hield het ineens voor gezien. Je wilde niet meer en legde het loodje. Het zij zo.

Jij was echter mijn eerste, en ik zal je nooit vergeten: Intel Pentium 200 MMX, Windows 98 (geboren '95), en een sindsdien verdubbeld intern geheugen van 64 MB. Nu heeft jouw harde schijfje van 2,1 GigaByte eindelijk rust gevonden. Bedankt voor alles en slaap zacht, mijn lieve Dell...

Deze column is eerder verschenen in Memory Magazine.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home